• Official Website for Global Outreach Programme to South Korea 2012
  • Commercial Photoshoot
  • Fundraising for GOP
  • A Lot of Benefits
  • An Entrepreneur Research University

About

Program run by the Students of Materials-Mechanical Engineering, Faculty of Mechanical Engineering, Universiti Teknologi Malaysia (UTM) is intended to achieve agenda of the internationalization of UTM as well as strengthening cooperation and promoting the spirit of togetherness in the academic and cultural fields between the two universities involved. .

Wednesday, October 12, 2011

All About Sponsorship!

Post kali ini akan memberikan sedikit sebanyak panduan mengenai proses penajaan program kita.



Yang pertama sekali, untuk maklumat semua, Ketua Unit Penajaan program kita adalah Syahir Adilin. Jadi, semua perkara yang berkaitan dengan sponsor, adalah melalui beliau.

Seterusnya, perkara paling penting adalah Standard Procedure for Sponsorship. Prosedur ini akan memberi guide kepada kita semua untuk proses mendapatkan sponsor. (Sila klik gambar untuk full view)


Perkara paling mustahak semasa mencari / memilih syarikat yang berpotensi untuk memberi sponsor kepada program kita ialah:

1. Email Adress
2. No. Telefon
3. Person in-charge
4. Maklumat-maklumat syarikat (About)

Selepas dapat maklumat mengenai syarikat yang berpotensi, sila maklumkan pada Unit Sponsor kita untuk tindakan lanjut secara bersama. Pada masa yang sama, sila request Reference Number dari Unit Penajaan. Apabila Reference Number dikeluarkan, sila edit pada Surat Memohon Penajaan. Rujuk disini untuk panduan.


*Penting: Sila study dulu Sponsorship Proposal terutamanya Pakej - pakej Penajaan.


Segala urusan berkaitan perhubungan perlu dilakukan melalui emel rasmi program kita iaitu gop.smb@gmail.com dan password (sila klik untuk password). Segala urusan email perlulah atas pengetahuan Syahir.

Sebelum itu, sila berhubung dengan pihak syarikat yang berpotensi, untuk menentukan proses penajaan sama ada melalui pos, byhand atau email. Sebab ada kemungkinan syarikat mahukan penyerahan proposal melalui byhand. Dalam kes ini, sila berbincang dengan Unit Penajaan untuk tindakan selajutnya.

Apabila segala urusan penghantaran proposal telah dilakukan, perkara paling penting ialah follow up. Rujuk tempoh-tempoh untuk follow up pada Standard Procedure for Sponsor di atas.

Untuk maklumat lanjut, sila berhubung dengan Unit Penajaan

No comments:

Post a Comment